مقاله
طراحی و اعتباربخشی برنامه درسی درس «رویکرد زیباییشناسانه به تدریس» در تربیتمعلم
در فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران منتشر شد.
در ادامه میتوانید فایل اصل این مقاله را دریافت نمایید.
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
۱ سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی،وزارت آموزش و پرورش
۲ استاد گروه علوم تربیتی دانشگاه تربیتمدرس
۳ گروه مطالعات برنامه درسی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
۴ دانشیار گروه روانشناسی و علوم تربیتی،دانشگاه خوارزمی
چکیده
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
Designing and Validating an “Aesthetic Approach to Teaching” Course for Teacher Education Program
نویسندگان [English]
- Fatemeh Sadat Mirarefin ۱
- Mahmoud Mehrmohammadi ۲
- Majid Ali Asgari ۳
- Gholamreza Haji’hossein’nejad ۴
چکیده [English]
This study aims to design a curriculum for a course entitled “Aesthetic Approach to Teaching” for teacher education program. Aesthetic approach is believed to be the kind of teaching which is inspired by what is characteristic of the arts. The researcher systematically searched and reviewed relevant literature. To organize the findings within a curriculum framework, the blueprint for developing curriculum employed in teacher education university was used with certain changes and manipulations as necessary. The curriculum designed through semi-structured interviews was validated by 12 university experts and 10 students. The findings showed that the teachers pursue quality at the highest level in order to acquire the competencies of the aesthetic approach. The findings also confirmed the viewpoints of the sample groups regarding the curriculum.
کلیدواژهها [English]
- aesthetic approach
- Teaching competencies
- teacher as an artist
- artistic teaching
دریافت اصل مقاله: طراحی و اعتباربخشی برنامه درسی درس «رویکرد زیباییشناسانه به تدریس» در تربیتمعلم
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.