تغییر و اجرای برنامه درسی
ناشر : سازمان سمت
نویسنده : محمود مهر محمدی , سید محمد حسین حسینی
صفحات کتاب : ۲۶۴
کنگره : LB2806/15
دیویی : ۳۷۵/۰۰۱
کتابشناسی ملی : ۶۰۵۵۶۹۳
شابک : ۹۷۸-۶۰۰-۰۲۰۷۶۸-۷
سال نشر : ۱۳۹۸
خلاصه اثر
تغییر برنامه درسی به عنوان موضوع اساسی و همیشگی نظام های آموزشی، ابعاد مختلفی دارد؛ از یک طرف، با دانش تغییر به طور اعم در ارتباط است و از مفهوم، درجه، نیروها، مقیاس، زمان بندی، چرایی و رویکردهای تغییر تأثیر می پذیرد و از طرف دیگر، به عنوان یک حوزه مطالعاتی، دانش خاص خود را دارد و مفهوم، ابعاد، شکل ها، مؤلفه ها، چرایی، سیر تاریخی، رویکردها، الگوها، فرایند و بازیگران تغییر برنامه های درسی را شامل می شود.
این موضوعات در قالب نه فصل در این اثر مدنظر قرار گرفته اند. امید است خوانندگان با مطالعه آن به حداقل های سواد تغییر برنامه های درسی دست یابند.
فهرست
پیشگفتار
فصل اول: بنیان های نظری تغییر
مقدمه
چیستی تغییر
معنی و مفهوم تغییر
درجه یا مرتبۀ تغییر
نیروها و منابع تغییر
سطح یا مقیاس تغییر
زمان بندی تغییر
کانون تغییر
چرایی تغییر
چگونگی تغییر
رویکردهای تغییر
بنیان های نظری تغییر و تغییر برنامه های درسی
جمع بندی و خلاصۀ فصل
خودآزمایی
منابع برای مطالعۀ بیشتر درباره فصل
پیشنهاد پژوهش براساس محتوای فصل
فصل دوم: چیستی تغییر برنامۀ درسی
مقدمه
معنی و مفهوم برنامۀ درسی
عناصر برنامۀ درسی
انواع برنامۀ درسی
معنی و مفهوم تغییر برنامۀ درسی
تغییر، نوآوری، اصلاح یا جنبش برنامۀ درسی
تغییر یا نوآوری برنامۀ درسی
تغییر یا اصلاح برنامۀ درسی
تغییر یا جنبش برنامۀ درسی
ابعاد تغییر آموزشی و برنامۀ درسی
شکل های تغییر برنامۀ درسی
مؤلفه های تغییر برنامۀ درسی
جمع بندی و خلاصۀ فصل
خودآزمایی
منابع برای مطالعۀ بیشتر درباره فصل
پیشنهاد پژوهش براساس محتوای فصل
فصل سوم: چرایی تغییر برنامه های درسی
مقدمه
تغییرات اجتماعی
تغییرات سیاسی
تغییرات فرهنگی
تغییرات اقتصادی
تغییرات علمی فناورانه
جمع بندی و خلاصۀ فصل
خودآزمایی
منابع برای مطالعۀ بیشتر درباره فصل
پیشنهاد پژوهش براساس محتوای فصل
فصل چهارم: تاریخ تغییر برنام ههای درسی در سطح بین المللی
مقدمه
الف) دوره اول تغییر برنامه های درسی: قرن شانزدهم تا دهۀ ۱۹۶۰
ب) دوره دوم تغییر برنامه های درسی: دهۀ ۱۹۶۰ تاکنون
جمع بندی و خلاصۀ فصل
خودآزمایی
منابع برای مطالعۀ بیشتر درباره فصل
پیشنهاد پژوهش براساس محتوای فصل
فصل پنجم: تاریخ تغییر برنام ههای درسی در سطح ملی
مقدمه
تغییر برنامه های درسی قبل از دهۀ ۱۳۴۰
انقلاب آموزشی دهۀ ۱۳۴۰
تغییر بنیادی نظام آموزشی و برنامه های درسی اوایل انقلاب اسلامی
تغییر بنیادی نظام آموزشی و برنامه های درسی دهۀ ۱۳۶۰ و اوایل دهۀ ۱۳۷۰
تحول بنیادین نظام آموزشی و برنامه های درسی دهه های ۱۳۸۰ و ۱۳۹۰
جمع بندی و خلاصۀ فصل
خودآزمایی
منابع برای مطالعۀ بیشتر درباره فصل
پیشنهاد پژوهش براساس محتوای فصل
فصل ششم: رویکردهای تغییر برنام ههای درسی
مقدمه
الف) رویکردهای تغییر برنامۀ درسی
۱٫ رویکرد خطی، بالا به پایین و متمرکز تغییر برنامه های درسی
۲٫ رویکرد خطی، پایین به بالا و غیرمتمرکز تغییر برنامه های درسی
۳٫ رویکرد مشارکتی تغییر برنامه های درسی
ب) رویکردهای اجرای برنامۀ درسی
جمع بندی و خلاصۀ فصل
خودآزمایی
منابع برای مطالعۀ بیشتر درباره فصل
پیشنهاد پژوهش براساس محتوای فصل
فصل هفتم: الگوهای تغییر برنام ههای درسی
مقدمه
الگوی فرایند تغییر هوِلاک و زلوتلو
۰٫ توجه
۱٫ ارتباط دادن
۲٫ بررسی کردن
۳٫ به دست آوردن
۴٫ آزمودن
۵٫ بسط دادن
۶٫ نوسازی
الگوی پذیرش نگرانیمحور هال و دیگران
الگوی مقاومت در برابر تغییر زالتمن و دانکن
۱٫ موانع فرهنگی تغییر
۲٫ موانع اجتماعی تغییر
۳٫ موانع سازمانی تغییر
۴٫ موانع روان شناختی تغییر
الگوی شرایط تغییر ایلای
۱٫ نارضایتی از وضع موجود
۲٫ کسب دانش و مهارت های لازم توسط مجریان تغییر
۳٫ در دسترس بودن منابع و امکانات برای اجرای تغییر یا نوآوری
۴٫ وجود زمان لازم برای یادگیری، سازگاری، تلفیق و تأمل مجریان
۵٫ ارائۀ پاداش ها یا پرداخت هایی به شرکت کنندگان و پذیرندگان تغییر یا نوآوری
۶٫ توانمندسازی و تشویق شرکت کنندگان در فرایند تغییر
۷٫ پشتیبانی محترمانه و کلامی از تغییر توسط بازیگران و دیگر دست اندرکاران
۸٫ آشکار بودن رهبری تغییر
الگوی عوامل مؤثر بر اجرای تغییر فولن
الف) ویژگی های تغییر
ب) شرایط محلی
ج) عوامل بیرونی
الگوی نظام مند تغییر باناتی
الگوی ویژگی های تغییر راجرز
۱٫ مزایای مرتبط
۲٫ توانایی سازگاری
۳٫ پیچیدگی
۴٫ امتحان پذیری
۵٫ مشاهده پذیری
الگوی ارتباطی تغییر السوورس
الگوی تغییر سهسطحی چنگ
جمع بندی و خلاصۀ فصل
خودآزمایی
منابع برای مطالعۀ بیشتر درباره فصل
پیشنهاد پژوهش براساس محتوای فصل
فصل هشتم: فرایند تغییر برنام ههای درسی
مقدمه
۱٫ آغاز
۲٫ اجرا
۳٫ نهادینه سازی
جمع بندی و خلاصۀ فصل
خودآزمایی
منابع برای مطالعۀ بیشتر درباره فصل
پیشنهاد پژوهش براساس محتوای فصل
فصل نهم: بازیگران تغییر برنام ههای درسی
مقدمه
دانش آموز
معلم
الف) شرایط مشارکت معلمان در تغییر برنامه های درسی
ب) حالت های مشارکت معلمان در تغییر برنامه های درسی
ج) الگوهای مشارکت معلمان در تغییر برنامه های درسی
مدیر یا رهبر تغییر
نیروی انسانی
والدین
جامعه
مؤلفان و متخصصان رشته های علمی
رئیس جمهور یا شخص اول دولت کشور
جمع بندی و خلاصۀ فصل
خودآزمایی
منابع برای مطالعۀ بیشتر درباره فصل
پیشنهاد پژوهش براساس محتوای فصل
منابع
واژه نامه
سایر تالیفات دکتر محمود مهرمحمدی
تغییر و اجرای برنامه درسی
مهرمحمدی، محمود – حسینی، سید محمدحسین
انتشارات سمت
اطلاعات بیشتر
خلاصه اثر
تغییر برنامه درسی به عنوان موضوع اساسی و همیشگی نظام های آموزشی، ابعاد مختلفی دارد؛ از یک طرف، با دانش تغییر به طور اعم در ارتباط است و از مفهوم، درجه، نیروها، مقیاس، زمان بندی، چرایی و رویکردهای تغییر تأثیر می پذیرد و از طرف دیگر، به عنوان یک حوزه مطالعاتی، دانش خاص خود را دارد و مفهوم، ابعاد، شکل ها، مؤلفه ها، چرایی، سیر تاریخی، رویکردها، الگوها، فرایند و بازیگران تغییر برنامه های درسی را شامل می شود.
این موضوعات در قالب نه فصل در این اثر مدنظر قرار گرفته اند. امید است خوانندگان با مطالعه آن به حداقل های سواد تغییر برنامه های درسی دست یابند.
فهرست
پیشگفتار
فصل اول: بنیان های نظری تغییر
مقدمه
چیستی تغییر
معنی و مفهوم تغییر
درجه یا مرتبۀ تغییر
نیروها و منابع تغییر
سطح یا مقیاس تغییر
زمان بندی تغییر
کانون تغییر
چرایی تغییر
چگونگی تغییر
رویکردهای تغییر
بنیان های نظری تغییر و تغییر برنامه های درسی
جمع بندی و خلاصۀ فصل
خودآزمایی
منابع برای مطالعۀ بیشتر درباره فصل
پیشنهاد پژوهش براساس محتوای فصل
فصل دوم: چیستی تغییر برنامۀ درسی
مقدمه
معنی و مفهوم برنامۀ درسی
عناصر برنامۀ درسی
انواع برنامۀ درسی
معنی و مفهوم تغییر برنامۀ درسی
تغییر، نوآوری، اصلاح یا جنبش برنامۀ درسی
تغییر یا نوآوری برنامۀ درسی
تغییر یا اصلاح برنامۀ درسی
تغییر یا جنبش برنامۀ درسی
ابعاد تغییر آموزشی و برنامۀ درسی
شکل های تغییر برنامۀ درسی
مؤلفه های تغییر برنامۀ درسی
جمع بندی و خلاصۀ فصل
خودآزمایی
منابع برای مطالعۀ بیشتر درباره فصل
پیشنهاد پژوهش براساس محتوای فصل
فصل سوم: چرایی تغییر برنامه های درسی
مقدمه
تغییرات اجتماعی
تغییرات سیاسی
تغییرات فرهنگی
تغییرات اقتصادی
تغییرات علمی فناورانه
جمع بندی و خلاصۀ فصل
خودآزمایی
منابع برای مطالعۀ بیشتر درباره فصل
پیشنهاد پژوهش براساس محتوای فصل
فصل چهارم: تاریخ تغییر برنام ههای درسی در سطح بین المللی
مقدمه
الف) دوره اول تغییر برنامه های درسی: قرن شانزدهم تا دهۀ ۱۹۶۰
ب) دوره دوم تغییر برنامه های درسی: دهۀ ۱۹۶۰ تاکنون
جمع بندی و خلاصۀ فصل
خودآزمایی
منابع برای مطالعۀ بیشتر درباره فصل
پیشنهاد پژوهش براساس محتوای فصل
فصل پنجم: تاریخ تغییر برنام ههای درسی در سطح ملی
مقدمه
تغییر برنامه های درسی قبل از دهۀ ۱۳۴۰
انقلاب آموزشی دهۀ ۱۳۴۰
تغییر بنیادی نظام آموزشی و برنامه های درسی اوایل انقلاب اسلامی
تغییر بنیادی نظام آموزشی و برنامه های درسی دهۀ ۱۳۶۰ و اوایل دهۀ ۱۳۷۰
تحول بنیادین نظام آموزشی و برنامه های درسی دهه های ۱۳۸۰ و ۱۳۹۰
جمع بندی و خلاصۀ فصل
خودآزمایی
منابع برای مطالعۀ بیشتر درباره فصل
پیشنهاد پژوهش براساس محتوای فصل
فصل ششم: رویکردهای تغییر برنام ههای درسی
مقدمه
الف) رویکردهای تغییر برنامۀ درسی
۱٫ رویکرد خطی، بالا به پایین و متمرکز تغییر برنامه های درسی
۲٫ رویکرد خطی، پایین به بالا و غیرمتمرکز تغییر برنامه های درسی
۳٫ رویکرد مشارکتی تغییر برنامه های درسی
ب) رویکردهای اجرای برنامۀ درسی
جمع بندی و خلاصۀ فصل
خودآزمایی
منابع برای مطالعۀ بیشتر درباره فصل
پیشنهاد پژوهش براساس محتوای فصل
فصل هفتم: الگوهای تغییر برنام ههای درسی
مقدمه
الگوی فرایند تغییر هوِلاک و زلوتلو
۰٫ توجه
۱٫ ارتباط دادن
۲٫ بررسی کردن
۳٫ به دست آوردن
۴٫ آزمودن
۵٫ بسط دادن
۶٫ نوسازی
الگوی پذیرش نگرانیمحور هال و دیگران
الگوی مقاومت در برابر تغییر زالتمن و دانکن
۱٫ موانع فرهنگی تغییر
۲٫ موانع اجتماعی تغییر
۳٫ موانع سازمانی تغییر
۴٫ موانع روان شناختی تغییر
الگوی شرایط تغییر ایلای
۱٫ نارضایتی از وضع موجود
۲٫ کسب دانش و مهارت های لازم توسط مجریان تغییر
۳٫ در دسترس بودن منابع و امکانات برای اجرای تغییر یا نوآوری
۴٫ وجود زمان لازم برای یادگیری، سازگاری، تلفیق و تأمل مجریان
۵٫ ارائۀ پاداش ها یا پرداخت هایی به شرکت کنندگان و پذیرندگان تغییر یا نوآوری
۶٫ توانمندسازی و تشویق شرکت کنندگان در فرایند تغییر
۷٫ پشتیبانی محترمانه و کلامی از تغییر توسط بازیگران و دیگر دست اندرکاران
۸٫ آشکار بودن رهبری تغییر
الگوی عوامل مؤثر بر اجرای تغییر فولن
الف) ویژگی های تغییر
ب) شرایط محلی
ج) عوامل بیرونی
الگوی نظام مند تغییر باناتی
الگوی ویژگی های تغییر راجرز
۱٫ مزایای مرتبط
۲٫ توانایی سازگاری
۳٫ پیچیدگی
۴٫ امتحان پذیری
۵٫ مشاهده پذیری
الگوی ارتباطی تغییر السوورس
الگوی تغییر سهسطحی چنگ
جمع بندی و خلاصۀ فصل
خودآزمایی
منابع برای مطالعۀ بیشتر درباره فصل
پیشنهاد پژوهش براساس محتوای فصل
فصل هشتم: فرایند تغییر برنام ههای درسی
مقدمه
۱٫ آغاز
۲٫ اجرا
۳٫ نهادینه سازی
جمع بندی و خلاصۀ فصل
خودآزمایی
منابع برای مطالعۀ بیشتر درباره فصل
پیشنهاد پژوهش براساس محتوای فصل
فصل نهم: بازیگران تغییر برنام ههای درسی
مقدمه
دانش آموز
معلم
الف) شرایط مشارکت معلمان در تغییر برنامه های درسی
ب) حالت های مشارکت معلمان در تغییر برنامه های درسی
ج) الگوهای مشارکت معلمان در تغییر برنامه های درسی
مدیر یا رهبر تغییر
نیروی انسانی
والدین
جامعه
مؤلفان و متخصصان رشته های علمی
رئیس جمهور یا شخص اول دولت کشور
جمع بندی و خلاصۀ فصل
خودآزمایی
منابع برای مطالعۀ بیشتر درباره فصل
پیشنهاد پژوهش براساس محتوای فصل
منابع
واژه نامه
نظرورزی برای اعتلای تربیت
جلوه هایی از زندگی و اندیشه های محمود مهرمحمدی
انتشارات شرکت افست
اطلاعات بیشتر
برنامه درسی: نظرگاه ها، رویکردها و چشم اندازها (ویراست سوم)
Curriculum : Theories , Approaches and Perspectives
مهرمحمدی، محمود – انتشارات سمت
اطلاعات بیشتر
توضیحات
فرهنگ های برنامه درسی (ویراست دوم)، پاملا بولوتین جوزف، ترجمه به فارسی
Cultures of Curriculum
مهرمحمدی، محمود – انتشارات سمت
اطلاعات بیشتر
فهرست
پیشگفتار نویسندگان
پیشگفتار سرویراستار
فصل اول: مفهومپردازی برنامه درسی
پاملا بلوتین ژوزف / مرجان میرشمشیری ـ دکتر محمود مهرمحمدی
فصل دوم: درک برنامه درسی به عنوان فرهنگ
پاملا بلوتین ژوزف / مرجان میرشمشیری ـ دکتر محمود مهرمحمدی
فصل سوم: تربیت برای کار و بقا
نانسی استوارت گرین / آمنه احمدی ـ دکتر محمود مهرمحمدی
فصل چهارم: قرار گرفتن در مدار دانش و ارزشمعیار
پاملا بلوتین ژوزف / دکتر لطفعلی عابدی ـ دکتر محمود مهرمحمدی
فصل پنجم: پرورش خویشتن و معنویت
استفنی لاستر براومان / فاطمه نیکنام ـ دکتر محمود مهرمحمدی
فصل ششم: ساخت فهم
مارک ویندشیل / فاطمه نیکنام ـ دکتر محمود مهرمحمدی
فصل هفتم: مردمسالاری در بستر اندیشه و عمل
ادوارد آر. مایکل / نرگس سجادیه ـ دکتر محمود مهرمحمدی
فصل هشتم: مقابله با نظم حاکم
مارک ویندشیل و پاملا بلوتین ژوزف / نرگس سجادیه ـ دکتر محمود مهرمحمدی
فصل نهم: بازسازی فرهنگ برنامه درسی
مارک ویندشیل، ادوارد آر. مایکل، پاملا بلوتین ژوزف / دکتر لطفعلی عابدی ـ دکتر محمود مهرمحمدی
درباره نویسندگان
منابع نقلقولها
برنامه درسی و آموزش هنر در آموزش و پرورش
مهرمحمدی، محمود – کیان، مرجان
انتشارات سمت
اطلاعات بیشتر
توضیحات
درآمدی بر آموزشگری در آموزش عالی
مهرمحمدی، محمود. – انتشارات دانشگاه تربیت مدرس با مشارکت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
اطلاعات بیشتر
توضیحات
جستارهای نظرورزانه در قلمرو تعلیم و تربیت
مهرمحمدی، محمود – انتشارات دانشگاه تربیت مدرس
اطلاعات بیشتر
بازاندیشی فرایند یاددهی - یادگیری
مهرمحمدی، محمود – انتشارات مدرسه ایران
اطلاعات بیشتر
توضیحات
روش شناسی مطالعات برنامه درسی
Forms of Curriculum Inquiry
نویسنده
مترجم (ها) : دکتر محمود مهرمحمدی و همکاران – انتشارات سمت
اطلاعات بیشتر
توضیحات
فهرست
آشنایی با پروفسور ادموند سی. شورت
پیشگفتار پدیدآورنده
گفتار مقدماتی: فهم پژوهش برنامه درسی
فصل اول: پژوهش فلسفی: تحلیل مفهومی
فصل دوم: کاوشگری فلسفی: نقد توسّعی
فصل سوم: پژوهش فلسفی: جُستار نظرپردازانه
فصل چهارم: پژوهش تاریخی: روایت داستانهای واقعی
فصل پنجم: کاوش علمی: تبیینها و حدود
فصل ششم: پژوهش قومنگارانه: درک فرهنگ و تجربه
فصل هفتم: پژوهش روایی: تجربههای داستانشده
فصل هشتم: پژوهش زیباشناسانه: نقد هنر
فصل نهم: پژوهش پدیدارشناختی: ادراکات زیست ـ جهانی
فصل دهم: پژوهش هرمنوتیک: تصور هرمنوتیک و متن تربیتی
فصل یازدهم: پژوهش نظریهای: مؤلفهها و ساختار
فصل دوازدهم: پژوهش هنجاری: ابعاد و دیدگاهها
فصل سیزدهم: پژوهش انتقادی: پارادایمی در خدمت جنبش اجتماعی یا عمل رهاییبخش …
فصل چهاردهم: پژوهش ارزشیابی: سنجش موقعیتی
فصل پانزدهم: پژوهش تلفیقی: سنتزپژوهی
فصل شانزدهم: پژوهش معطوف به عمل فکورانه: هنرهای برنامهریزی
فصل هفدهم: پژوهش در عمل (کنشپژوهی): اقدام مبتنی بر مطالعه
فصل هجدهم: کلام آخر: تأملات پایانی
آشنایی اجمالی با نویسندگان فصول مختلف
چاپ سوم با بازنگری در ترجمه بوده است
چکیده
آموزش عمومی هنر: چیستی، چرایی، چگونگی
مهرمحمدی، محمود – انتشارات مدرسه
اطلاعات بیشتر
زبان تخصصی برای رشته برنامه ریزی درسی
English for the students of curriculum development
مهرمحمدی، محمود – انتشارات سمت
اطلاعات بیشتر
توضیحات
برنامه درسی، نظرگاهها، رویکردها و چشم اندازها
غلامرضا خوی نژاد، محمود مهرمحمدی
، محمدحسن امیرتیموری ، حمیدرضا نگهبانانتشارات به نشر (آستان قدس رضوی)
اطلاعات بیشتر
نظریه های برنامه درسی
The Educational Spectrum Orientations to Curriculum
نویسنده :
مترجم : دکتر محمود مهرمحمدی – انتشارات سمت
اطلاعات بیشتر
توضیحات
فهرست
پیشگفتار مؤلف
فصل اول: طیف دیدگاههای تربیتی
فصل دوم: دیدگاه رفتاری
فصل سوم:دیدگاه موضوعی/دیسیپلینی
فصل چهارم: دیدگاه اجتماعی
فصل پنجم: دیدگاه رشدگرا
فصل ششم: دیدگاه فرایندشناختی
فصل هفتم: دیدگاه انسانگرایانه
فصل هشتم: دیدگاه ماورای فردی
فصل نهم: فرادیدگاهها یا دیدگاههای فراگیر
منابع و مآخذ
چاپ سوم با اصلاحات
علوم تربیتی: ماهیت و قلمرو آن
Educational Sciences Their Nature and Domain
جمعی از مولفان ، زیر نظر دکتر علیمحمد کاردان – انتشارات سمت
اطلاعات بیشتر
توضیحات
فهرست
فلسفه آموزش و پرورش / دکتر محمدجعفر پاکسرشت
وضع کنونی تاریخ آموزش و پرورش / دکتر علیمحمد کاردان
آموزش و پرورش تطبیقی / دکتر احمد آقازاده
روشهای تحقیق در آموزش و پرورش / دکتر حسن پاشاشریفی
روانشناسی تربیتی / دکتر پروین کدیور
راهنمایی و مشاوره / دکتر عبدالله شفیع آبادی
جامعهشناسی آموزش و پرورش / دکتر علی علاقهمند
مدیریت آموزشی / دکتر علی علاقهمند
اقتصاد آموزش و پرورش / دکتر مصطفی عمادزاده
برنامهریزی آموزشی / دکتر فریده مشایخ
برنامه درسی / دکتر محمود مهرمحمدی
روشها و فنون تدریس / دکتر امانالله صفوی
تکنولوژی آموزشی / دکتر هاشم فردانش
ارزشیابی آموزشی / دکتر عباس بازرگان
روانشناسی و آموزش و پرورش کودکان استثنایی / دکتر غلامعلی افروز
آموزش بزرگسالان / دکتر زهرا صباغیان
در انتهای هر مبحث منابع آن آورده شده است.
چاپ چهارم با اصلاحات
بازاندیشی فرایند یاددهی - یادگیری و تربیت معلم
مهرمحمدی، محمود – انتشارات مدرسه
اطلاعات بیشتر
جستارهایی در پژوهش در آموزش و پرورش
مهرمحمدی، محمود – وزارت آموزش و پرورش، پژوهشكده تعلیم و تربیت
اطلاعات بیشتر
بررسی تطبیقی ابعاد اساسی نظام آموزش و پرورش آلمان و مقایسه آن با جمهوری اسلامی ایران
دکتر محمود مهرمحمدی – پژوهشکده تعلیم و تربیت
اطلاعات بیشتر
مبانی علمی هنر تدریس
نویسنده: ناتالیلیز گیج , مترجم: محمود مهرمحمدی
انتشارات مدرسه
اطلاعات بیشتر
مشارکت در تالیف
- مهرمحمدی، محمود. (۱۳۹۲). “برنامه درسی ایران: درک تکثر گفتمانی” همکاری با پینار دابلیو. اف. در کتاب کتابنامه
بین المللی پژوهش در برنامه درسی، ویراست دوم. نیویورک:انتشارات روتلج - مهرمحمدی، محمود. (۱۳۸۶). “آموزش هنر در ایران: مطالبه مجدد زمینه از دست رفته” مشارکت با یوبرت، ال. در
کتاب آموزش در هنر: تجربه ای آسیایی، هلند، انتشارات اسپرینگر - مهرمحمدی، محمود. (۱۳۷۹). “برنامه درسی”، مشارکت با علی محمد کاردان در کتاب علوم تربیتی ، ماهیت و قلمرو
آن، تهران: انتشارات سمت
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.