برای افزودن متن مورد نظرتان اینجا کلیک کنید
غفلت از نظر و اکتفا به عمل، مهمترین آسیب نظام تربیت معلم است
▫️مجموعهگفتوگوهای «بازخوانی عملکرد ۴۰سالۀ جمهوری اسلامی ایران در آموزش و پرورش» با صاحبنظران و اندیشمندان حوزۀ علوم تربیتی؛ تربیت معلم
دکتر محمود مهرمحمدی، استاد دانشگاه تربیت مدرس و سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان در گفتوگو با پایگاه خبری رب:
نه تنها در چهل سال گذشته بلکه در یکصد سال گذشته با یک غفلتی در تربیت معلم مواجه بودیم که اسم آن را غفلت از نظر و اکتفا به عمل میگذارم. این مسئله، مهمترین آسیب تربیت معلم کشور بوده و زیرنظام تربیت معلم فقط پاسخ نیازهای عملی و تأمین معلم برای مدارس کشور را در دستور کار خود قرار داده است، بدون اینکه توجه کند پشتوانه، بصیرت و حمایت نظری دارد یا ندارد!
ما نه تنها به هر دوی «نظرورزی و نظریهپردازی در تربیت معلم» و «عمل» نیاز داریم، بلکه به ارتباط متقابل و دیالکتیکی این دو عرصه با هم نیازمندیم.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.