برای افزودن متن مورد نظرتان اینجا کلیک کنید

غفلت از نظر و اکتفا به عمل، مهم‌ترین آسیب نظام تربیت معلم است

▫️مجموعه‌گفت‌وگوهای «بازخوانی عملکرد ۴۰سالۀ جمهوری اسلامی ایران در آموزش و پرورش» با صاحب‌نظران و اندیشمندان حوزۀ علوم تربیتی؛ تربیت معلم

دکتر محمود مهرمحمدی، استاد دانشگاه تربیت مدرس و سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با پایگاه خبری رب:

نه تنها در چهل سال گذشته بلکه در یکصد سال گذشته با یک غفلتی در تربیت معلم مواجه بودیم که اسم آن را غفلت از نظر و اکتفا به عمل می‌گذارم. این مسئله، مهم‌ترین آسیب تربیت معلم کشور بوده و زیرنظام تربیت معلم فقط پاسخ نیازهای عملی و تأمین معلم برای مدارس کشور را در دستور کار خود قرار داده است، بدون اینکه توجه کند پشتوانه، بصیرت و حمایت نظری دارد یا ندارد!
ما نه تنها به هر دوی «نظرورزی و نظریه‌پردازی در تربیت معلم» و «عمل» نیاز داریم، بلکه به ارتباط متقابل و دیالکتیکی این دو عرصه با هم نیازمندیم.

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *