Lederman, N. G., & Abell, S. K. (eds.). (2014). Handbook of research on science education, Volume II (Vo;. 2). Routledge.
- برنامه درسی آموزش علوم
- پارادایم های پژوهش در آموزش علوم
- جامعه شناسی آموزش علوم
- یاددهی علوم
- برنامه ریزی و ارزشیابی در آموزش علوم
- آموزش معلمان علوم
دریافت متن دیجیتال کتاب: Handbook of Research on Science Education
سخنان دکتر محمود مهرمحمدی، استاد مطالعات برنامه درسی دانشگاه تربیت مدرس:
سخنان مجید ملکان، دکترای سیاست گذاری و مطالعات فرهنگی در آموزش و پرورش، مدرس دانشگاه تورنتو:
بخش اول: پارادایم های پژوهش در آموزش علوم ( مبانی فلسفی)
مفاهیم علمی – تغییر مفهومی – مفاهیم دانش آموزی – حیطه های عاطفی – محیط یادگیری – آموزش غیررسمی
بخش دوم: جامعه شناسی آموزش علوم (چندگونگی و عدالت در آموزش علوم)
نژاد و قومیت – جنسیت – آموزش علوم در آموزش و پرورش استثنایی – آموزش علوم در مناطق شهری – آموزش علوم در مناطق روستایی – آموزش پاسخگوی نیازهای فرهنگی
بخش سوم: یاددهی علوم (روش ها و رهیافت های آموزش علوم)
نمایش – شرح دادن – سوال پرسیدن – استدلال علمی – روشهای بازنمودی – روشهای مبتنی بر تحلیل گفتمان – تکنولوژی آموزشی در آموزش علوم – آموزش تلفیقی – کاوشگری
بخش چهارم: برنامه ریزی و ارزشیابی در آموزش علوم
سواد علمی – تاریخ برنامه ریزی درسی آموزش علوم – یاددهی و یادگیری ماهیت علم – دیدگاه های فرهنگی – آموزش مدرسه ای با ربط فرهنگی – تاکید بر موضوعات علمی و اجتماعی – ارزیابی پروژه ها – ارزشیابی برنامه – ارزشیابی در پداگوژی علوم – ارزشیابی کلان مقیاس
بخش پنجم: آموزش معلمان علوم
ماهیت یادگیری معلمان – یادگیری علوم برای مدرسان آموزش علوم – دانش معلم علوم – نحوه یادگیری آموزش علوم توسط معلمان – برنامه های توسعه حرفه ای معلمان
استفاده از مباحث مطرحشده در این بخش با ذکر منبع آزاد است.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.