Lederman, N. G., & Abell, S. K. (eds.). (2014). Handbook of research on science education, Volume II (Vo;. 2). Routledge.

  • برنامه درسی آموزش علوم
  • پارادایم های پژوهش در آموزش علوم
  • جامعه شناسی آموزش علوم
  • یاددهی علوم
  • برنامه ریزی و ارزشیابی در آموزش علوم
  • آموزش معلمان علوم

دریافت متن دیجیتال کتاب: Handbook of Research on Science Education

سخنان دکتر محمود مهرمحمدی، استاد مطالعات برنامه درسی دانشگاه تربیت مدرس:

سخنان مجید ملکان، دکترای سیاست گذاری و مطالعات فرهنگی در آموزش و پرورش، مدرس دانشگاه تورنتو:

بخش اول: پارادایم های پژوهش در آموزش علوم ( مبانی فلسفی)

مفاهیم علمی – تغییر مفهومی – مفاهیم دانش آموزی – حیطه های عاطفی – محیط یادگیری – آموزش غیررسمی

بخش دوم: جامعه شناسی آموزش علوم (چندگونگی و عدالت در آموزش علوم)

نژاد و قومیت – جنسیت – آموزش علوم در آموزش و پرورش استثنایی – آموزش علوم در مناطق شهری – آموزش علوم در مناطق روستایی – آموزش پاسخگوی نیازهای فرهنگی

بخش سوم: یاددهی علوم (روش ها و رهیافت های آموزش علوم)

نمایش – شرح دادن – سوال پرسیدن – استدلال علمی – روشهای بازنمودی – روشهای مبتنی بر تحلیل گفتمان – تکنولوژی آموزشی در آموزش علوم – آموزش تلفیقی – کاوشگری

بخش چهارم: برنامه ریزی و ارزشیابی در آموزش علوم

سواد علمی – تاریخ برنامه ریزی درسی آموزش علوم – یاددهی و یادگیری ماهیت علم – دیدگاه های فرهنگی – آموزش مدرسه ای با ربط فرهنگی – تاکید بر موضوعات علمی و اجتماعی – ارزیابی پروژه ها – ارزشیابی برنامه – ارزشیابی در پداگوژی علوم – ارزشیابی کلان مقیاس

بخش پنجم: آموزش معلمان علوم

ماهیت یادگیری معلمان – یادگیری علوم برای مدرسان آموزش علوم – دانش معلم علوم – نحوه یادگیری آموزش علوم توسط معلمان – برنامه های توسعه حرفه ای معلمان

استفاده از مباحث مطرح‌شده در این بخش با ذکر منبع آزاد است.

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *