- برنامه درسی
- رویکرد تلفیقی
- رویکرد پروژه محور
- مطالعه هشت ساله
- کارآیی اجتماعی
- کودک محوری
- پیشرفت گرایی
- تغییر پارادایمی
سخنان دکتر مرضیه عالی، استادیار فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه تهران:
بخش اول: مروری بر فصل ۳: برنامه درسی به مثابه متن تاریخی
بخش دوم: اشارات و دلالت های فهم تاریخی برای برنامه درسی در ایران
سخنان دکتر مرضیه دهقانی، استادیار مطالعات برنامه درسی دانشگاه تهران:
سخنان دکتر حسین چهارباشلو، دانش آموخته رشته مطالعات برنامه درسی از دانشگاه خوارزمی و مدرس دانشگاه:
بخش اول: مقدمه، ساختار و منطق سه فایل صوتی، برداشت کلی از فصل سوم
بخش دوم: مروری بر فصل سوم و اجزای اصلی فصل
بخش سوم: الزاماتی برای فهم برنامه درسی در ایران
علی رضائی، دانشجوی دکتری مطالعات برنامه درسی دانشگاه علامه طباطبائی:
بخش اول: مقدمه، برخی تحولات و رخدادهای مهم برنامه درسیدهه ۳۰ میلادی
بخش دوم: دیدگاه های رقیب در برنامه درسی، دوشاخه پیشرفت گرایی، دهه ۴۰ میلادی: پیروزی اعتدال و میانه روی در برنامه درسی
بخش سوم: اصطلاحات گسترده برنامه درسی دهه ۵۰ میلادی (نقدها و تعارضات)، دهه ۶۰ میلادی (کنشگران مهم، پروژه ها و گزارش های برنامه درسی
استفاده از مباحث مطرحشده در این بخش با ذکر منبع آزاد است.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.