• برنامه درسی
  • رویکرد تلفیقی
  • رویکرد پروژه محور
  • مطالعه هشت ساله
  • کارآیی اجتماعی
  • کودک محوری
  • پیشرفت گرایی
  • تغییر پارادایمی

سخنان دکتر مرضیه عالی، استادیار فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه تهران:

بخش اول: مروری بر فصل ۳: برنامه درسی به مثابه متن تاریخی

بخش دوم: اشارات و دلالت های فهم تاریخی برای برنامه درسی در ایران

سخنان دکتر مرضیه دهقانی، استادیار مطالعات برنامه درسی دانشگاه تهران: 

سخنان دکتر حسین چهارباشلو، دانش آموخته رشته مطالعات برنامه درسی از دانشگاه خوارزمی و مدرس دانشگاه:

بخش اول: مقدمه، ساختار و منطق سه فایل صوتی، برداشت کلی از فصل سوم

بخش دوم: مروری بر فصل سوم و اجزای اصلی فصل

بخش سوم: الزاماتی برای فهم برنامه درسی در ایران

علی رضائی، دانشجوی دکتری مطالعات برنامه درسی دانشگاه علامه طباطبائی:

بخش اول: مقدمه، برخی تحولات و رخدادهای مهم برنامه درسیدهه ۳۰ میلادی

بخش دوم: دیدگاه های رقیب در برنامه درسی، دوشاخه پیشرفت گرایی، دهه ۴۰ میلادی: پیروزی اعتدال و میانه روی در برنامه درسی

بخش سوم: اصطلاحات گسترده برنامه درسی دهه ۵۰ میلادی (نقدها و تعارضات)، دهه ۶۰ میلادی (کنشگران مهم، پروژه ها و گزارش های برنامه درسی

استفاده از مباحث مطرح‌شده در این بخش با ذکر منبع آزاد است.

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *