بازخوانی کتاب فهم برنامه درسی (پاینار و همکاران، ۱۹۹۵): فصل ۵

  • برنامه درسی
  • زمینه سیاسی
  • برنامه درسی به منزله زبان، گفتمان و متن
  • انباشت انتقادی
  • نظریه بازتولید
  • نظریه ایدئولوژی
  • روابط بینا متنی
  • برنامه درسی پنهان
  • هژمونی/سلطه
  • نظریه مقاومت
  • عاملیت انسانی

پیشینه ی بحث: http://mehrmohammadi.ir/rics62

سخنان دکتر نعمت‌الله فاضلی، استاد تمام، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی:

۱٫ چند ملاحظه اساسی برای فهم گفتمان سیاسی برنامه درسی

۲٫ بازخوانی گفتمان سیاسی برنامه درسی

۳٫ دلالت های گفتمان سیاسی برنامه درسی برای ایران

سخنان نازنین میرزابیگی، دانش آموخته رشته جامعه شناسی، مدرس مراکز دانشگاهی و مترجم:

۱٫ آغاز گفتمان سیاسی از دهه ۷۰ در برنامه درسی  (طرح نظریه های بازتولید)

۲٫ نقد نظریه های بازتولید (طرح نظریه های مقاومت) از دهه ۸۰

سخنان بهنام کریمی، دانشجوی دکتری مطالعات برنامه درسی دانشگاه خوارزمی:

استفاده از مباحث مطرح‌شده در این بخش با ذکر منبع آزاد است.

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *