برای مشاهده کامل هر سخنرانی، روی آن کلیک کنید.
✍ اضلاع و ابعاد فقر کیفیت:🔻شاخصهای کیفیت فقط عملکرد کاملا ناخوشایند دانشآموزان در آزمونهای بینالمللی(تیمز و پرلز) نیستند، گرچه هشدار دهنده هستند. فقر کیفیت نشانههای دیگری هم دارد. یعنی اگر روزی ما رتبههای خوب در آین آزمونها کسب کردیم و لااقل در میان کشورهای منطقه عملکرد قابل قبولی داشتیم، آیا باید آموزشوپرورش را موفق و […]
بحث ارائه شده توسط دکتر محمودمهرمحمدی در جلسهی فوق را به صورت فایل پی.دی.اف در اینجا بخوانید.
بحث ارائه شده توسط دکتر محمودمهرمحمدی در نشست فوق را به صورت فایل پی.دی.اف در اینجا بخوانید.
بحث ارائه شده توسط دکتر محمودمهرمحمدی در پیشنشستِ بیستمین همایش سالانه انجمن مطالعات برنامه درسی ایران، تحت عنوان «مقولۀ عدالت و پدیدۀ مدارس خصوصی» را به صورت فایل پی.دی.اف در اینجا بخوانید.
به نام خدا《ضایعه ای بی عدالتی در نظام آموزشی: درد بی درمان یا…؟ 》🔻 اول: در بافت ایران، اگر از والدین جمعیت کثیری که در مدارس دولتی تحصیل می کنند سوال کنیم آیا مایل نیستید فرزندانتان در مدرسه خصوصی درس بخوانند قریب بهاتفاق خواهند گفت، چرا. با این وصف و در این بافت، آیا پدیده […]
بحث ارائه شده توسط دکتر محمودمهرمحمدی در جلسهی فوق را به صورت فایل پی.دی.اف در اینجا بخوانید.
رئوس بحث دکتر محمود مهرمحمدی درباره کیفیت در نظام آموزش و پرورش این بحث در برنامه زنده پرسشگر در شبکه اموزش جمعه شب (۹ تیر) روی آنتن رفت. البته مجال طرح همه مطالب با نظم مورد نظر در این برنامه فراهم نشد که طبیعی هم هست. برنامه «پرسشگر» به پیگیری چالش های تحول در نظام آموزشی منطبق […]
✍محمود مهرمحمدیاستاد بازنشسته مطالعات برنامه درسیدانشگاه تربیت مدرس ✍ارائه شده در:همایش نوزدهم انجمن مطالعات برنامه درسی۳ تا ۴ اسفنددانشگاه شهید چمران اهواز ✍مقدمه:آموزش، یک زیر سیستم اجتماعی در جوامع مدرن است. از منظر جامعهشناسی کارکردگرایی و به حکم عقل سلیم، هر نهاد یا زیرسیستم اجتماعی باید کارکردهای ویژه ای داشته باشد و چنان عمل کند […]
دریافت فایل اسلاید ارائه:
علم نافع و عصر دیجیتال… من میخواهم مرکز ثقل پرابلماتیکی به نام علم نافع غیرنافع را از آموزشوپرورش رسمی به آموزشوپرورش غیر رسمی منتقل کنم. دیگر سخنرانان حتما در مرکز ثقل مفروض بحث خواهند کرد. به زبان شوبرت من میخواهم از دریچهی venue دیگری از برنامهی درسی سخن بگویم.✒به زبان شوبرت از میان مکانهای متعدد […]
سخنرانی دکتر محمود مهرمحمدی در همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش از دبستان شیراز، ۱۷ و ۱۸ تیر ماه ۱۴۰۰ عنوان: تکوین هویت کودک در سایه توجه به ابعان پنهان تجربه، تلاقی شقوق هویت با شقوق برنامه درسی دریافت متن کامل سخنرانی:
کرسی های نظریه پردازی انجمن مطالعات برنامه درسی ایران به اطلاع می رساند اولین کرسی نظریه پردازی انجمن مطالعات برنامه درسی ایران به صورت مجازی در مورخ یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ در ساعت ۱۸ الی ۲۰ برگزار شد علاقمندان، پژوهشگران و دانشجویان گرانقدر می توانند با مراجعه به آدرس https://vroom.um.ac.ir/p7joznha1nsw/ از فایل ضبط […]
دریافت متن سخنرانی:
دومین همایش ملی «مطالعات فرهنگی و اجتماعی آموزش عالی، علم و فناوری و فضای سایبر در ایران» روز سه شنبه، هفتم اردیبهشت ماه به همت مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی و با همکاری انجمنها و مراکز دانشگاهی و آموزش عالی کشور برگزار شد. به گزارش روابط عمومی مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی، در این همایش […]
با نام خدا اصلاح گفتمان برنامه درسی؛ ماموریتی ضروری اما دشوار در مسیر تحول آموزش و پرورش سخنرانی کلیدی در دهمین همایش انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران اصلاحات آموزشی و چالشهای آن در ایران: تبیین فلسفی تلاش ها و دیدگاه ها ۱۵ و ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ دانشگاه تهران پیش درآمد: از میان حوزه های […]