با نام خدا
برگزاری اولین جشنواره حامد
۱۵ اسفند، نسیبه تهران
…. تشکر از تدارک بینندگان این رخداد مهم در عرصه تعلیم و تربیت… مهندس نیری، مهندس کاظمی، دکتر آهنگری، دکتر تاجفر
______________________________
یکی از اولویت های ۹۶ دانشگاه فرهنگیان: توسعه آموزش الکترونیک، بعنوان یکی از شاخص های نهاد های اموزشی هماهنگ با تحولات حوزه فناوری
_____________________________
اما راهبرد دانشگاه فرهنگیان چیست؟
تحول در آموزش با استفاده از تکنولوژی بر بنیاد تحول در نگرش نسبت به ماهیت آموزش و یادگیری
________________________________
….بدون شک آموزش نیازمند تحول است….. اما ایا تحول در رسانه و ابزار آموزش تمام ان چیزی است که متعلق تحول است؟ تحول در اموزش باید در خدمت پارادایم آموزش تحولی باشد… اموزش تحولی، سمت و سوی کاربرد رسانه و ابزار جدید را تعیین می کند… پارادایم پداگوژیک یا بصیرت تربیتی ماست که معلوم می کند اگر اهل تولید هستیم، چه تکلیف تولیدی در پیش رو داریم و اگر اهل مصرف هستیم با چه ملاک هایی از بازار بسیار گسترده و متنوع ذخایر در دسترس محتوای الکترونیک باید دست به انتخاب بزنیم؟
…. ابزار و رسانه، البته نسبت به ایده آموزش تاخر دارد و باید تابع نگرش فرد به آموزش باشد.
برخی ابعاد نظریه آموزش که نوع استفاده از تکنولوژی شکل و جهت می دهند و این وابستگی را آشکار تر می کنند بقرار زیر هستند:
۱) آموزش انفرادی یا آموزش گروهی؟
۲) اموزش ذیل پارادایم رفتاری( انفعالی) یا اموزش ذیل پارادایم شناختی( فعال) یا آموزش ذیل پارادایم ساخت و ساز گرایی( سوپر فعال)؟
۳) آموزش حساس به بافت، بوم و محیط یا آموزش غیر حساس به بافت، بوم و محیط؟
۴) آموزش محدود به کلاس درس یا اموزش نامحدود به کلاس؟
۵) اموزش حساس به بعد زیباشناختی یا آموزش غیر حساس به بعد زیبا شناختی؟
۶) اموزش منعطف یا اموزش کاملا تجویزی؟ ۷)اموزش فرایند مدار یا اموزش نتیجه و برآیند مدار؟
۸) اموزش معطوف به فهم عمیق یا اموزش متکی به حافظه؟
__________________________________
نتیجه گیری:
نقش دانشگاه فرهنگیان در حوزه یادگیری الکترونیکی تربیت معلمانی است که با این هشیاری و هوشمندی به سمت تکنولوژی های جدید می روند. و البته استادانی که با استفاده هوشمندانه از تکنولوژی در آموزش برای ان ها نقش الگویی ایفا می کنند