ریکز در ۴ سالگی
🌱 به نام خداوند مهربان 🌿
آنچه در این مجموعه گردآمده و تقدیم مخاطبان شده است، متن ویراستهی نکاتی است که شرکتکنندگان در میزگردهای نشست مجازی متعلق به ۴ سالهشدن کانال منبع شناسی مطالعات برنامه درسی(#ریکز) مطرح کردند. از مدعوین درخواست شده بود نگاهی انتقادی و کاستیجویانه به این حرکت بیندازند و در سایه ارزیابی عملکرد ۴ سال گذشته، توصیههای کمالبخش خود برای آینده را مطرح نمایند.
از آنجا که ریکز یک حرکت جمعی است و توفیقات کسب شده مرهون همافزایی و تشریک مساعی بخش عمدهای از جامعه گفتمانی مطالعات برنامهی درسی کشور است، استمرار توفیقات آن نیز قهراً مرهون حفظ و استمرار این ویژگی است.
مجموعهی حاضر را میتوان نشانهای از این عزم و باور در نیاز به همفکری و همراهی جمعی برای رقم زدن آیندهای بهتر برای ریکز دانست. تحلیلهای ارائه شده در عین کوتاه و مختصر بودن، حاوی نکات ارزشمندی است که نگاه نقادانه معدودی از استادان و دانشجویان به ارمغان آورده و دریغ بود در دسترس عموم قرار نگیرد.
محمود مهرمحمدی
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.